Tlač je stopercentným prežitkom
PR články v novinách, prosím vás, na to zabudnite. http://www.markiza.sk/soubiz/zahranicny/1886836_zabudnite-na-despacito-luis-fonsi-hostuje-v-novom-singli-party-animal Zaplatil som si za napísanie a zverejnenie asi desiatich článkov, no bez absolútne žiadneho výsledku. O tej šialene vysokej cene vám ani nebude, hovoriť. Podotýkam, že išlo o tlač, ktorá bola v našom meste poriadne predávaná, respektíve čítaná. Tlačoviny dnes už proste neletia. A hlavne, ak chcete propagovať niečo, čo je online, propagovať to cez tlač nie je skutočne logickou záležitosťou.
Kde ich teda umiestniť?
Jednoznačne na webe! Avšak nie na akomkoľvek webe. Daná webová stránka by mala mať vysokú, teda aspoň pomerne vysokú, návštevnosť. Mala by obsahovo súvisieť s tým, čo propagujete alebo predávate. Počítajte s tým, že takéto veci sa platí, a nie málo, no na rozdiel od nezmyselných článkoch v novinách, to aspoň má zmysel.
Rozhodujúce nie je len „kde“, ale i „ako“
ďalšou dôležitou vecou je i to, ako bude PR článok vyzerať, teda, ako bude napísaný. Práca chvatná, málo platná, čo platí aj v tomto prípade. A texty si radšej priplaťte a nechajte ich vypracovať niekomu, kto sa tomu rozumie.
Čo to urobí s vašim podnikaním?
Skutočne veľa. Potom, ako som si našiel dobrých copywriterov, potom, ako som našiel dobré weby a PR články na nich nechal uverejňovať raz do týždňa, sa návštevnosť môjho internetového obchodu zvýšila takmer dvojnásobne. Pritom to netrvalo dlhšie ako pol roka. Myslím si, že to je celkom kvalitná propagácia a hlavne i neskutočne rýchla.
Počítajte tiež s tým, že ak PR články zaberú, vaše investície do nich sa vám niekoľkonásobne vrátia. V mojom prípade to bolo nejakých stosedemdesiat percent, a to skutočne nepreháňam.